HTML

Szeretem a hasam

Sütünk-főzünk, megesszük. Le is fényképezzük.

Friss topikok

Archívum

2009.03.22. 02:12 Shamu

Hagymás, baconos, sonkás, kukoricás muffin

Az egyhangú hétköznapi reggelik után ilyenkor hétvégén szeretünk valami mást, valami különleges, finom és meleg harapnivalót készíteni az elmaradhatatlan mézes tea mellé.
Ezekre az alkalmakra kiváló valamilyen sós muffin. Mivel ezek frissen, langymelegen a legízletesebbek, kettőnknek fél adagot készítek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók

25 dkg finomliszt
1 közepes vöröshagyma
8 dkg bacon szalonna
8 dkg gépsonka
1 ek olaj
15 dkg konzervkukorica
2 db tojás
½ dl tej
175 gr tejföl
6 dkg vaj
1 cs sütőpor
1 mk szódabikarbóna


A hagymát finomra aprítjuk, majd a vékonyan fölcsíkozott bacon szalonnával és gépsonkával 1 evőkanál olajon pár percig pirítjuk. A tűzről lehúzzuk, a lecsöpögtetett konzervkukoricát belekeverjük, hűlni hagyjuk. A finomlisztet  sóval, szódabikarbónával és a csomag sütőporral összeforgatjuk. A tojásokat a tejjel, tejföllel és puha vajjal jól fölverjük, majd a hagymás és a lisztes keveréket is hozzáadjuk. Egy 12 darabos muffinsütő formát margarinnal kikenünk és a masszával megtöltjük. Előmelegített sütőben közepes lánggal (180 fok, légkeveréses sütőben 165 fok) 20-22 perc alatt megsütjük

(Hargitai György receptjét alakítottuk  át.)



 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemahasam.blog.hu/api/trackback/id/tr981017378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dikcike 2009.03.23. 13:57:55

Nagyon jól néz ki! Én még egy kis sajtot vagy szezámmagot is el tudnék képzelni a tetején.

warnyu (törölt) 2009.08.26. 01:44:17

én is szeretem a hasam :p

Garfyka 2010.03.29. 09:44:10

Nagyon guszta! :)
Esetenként megbolondíthatod egy kis friss spenóttal, ha már lesz; szezám- vagy lenmag mehet a tésztájába is; kukoricaliszttel is lehet játszani. Nagyon jó recept, kis leleménnyel sokféle képpen tálalható.

Köszönöm, hogy olvasóm lettél :)

Ami* 2010.04.20. 09:53:25

Nagyon nagyon guszta! Imádom a sós muffinokat (is) ;)

szani78 2011.01.06. 18:22:45

Elkészítettem.A só adag nem volt feltüntetve így egy csipetnyit tettem, mert Én rendkívül húsos házi szalonnából csináltam, h. ne sózzam el.
Követtem a receptet de íztelen lett és a szódabikarbóna kiérződött.Tesóm pl. kiköpte:(
Így ez nekem nem jött be, pedig nagy reményt fűztem hozzá:(
süti beállítások módosítása